
Gordana Vinković Lawanya
OBRAZOVANJE:
- 2001. Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, preddiplomski sveučilišni studij - Rani i predškolski odgoj i obrazovanje
- 1997.-1999. Pravni fakultet, Zagreb
- 1997. IV. Gimnazija, Zagreb
DODATNO OBRAZOVANJE:
- 1996. Škola stranih jezika "Izvor- 91", Zagreb
- 1986.-1997. Osnovna glazbena škola "9.Maj", Garešnica
OSTALO:
- 2001.-2006. Aktivni član Glazbenog ansambla "Trešnjevka" te podpredsjednik istog od 2005. godine
O meni...
Rekla bih, da je još od djetinjstva moje srce kucalo u ritmu izuzetne kreativnosti i ljubavi prema likovnoj umjetnosti, glazbi i književnosti. Moja strast prema umjetnosti bila je neraskidivo povezana s filozofijom i etikom, koja je pak imala moć potaknuti me na razmišljanje o svijetu i postanku, o životu i moralnim vrijednostima kao i o ulozi pojedinca u društvu i obitelji. Shvatila sam da je sve povezano, da sve ima smisla, da naš život u obitelji i društvu zahtjeva podržavajuću komunikaciju, izuzetnu pažnju i odgovornost prema drugima. To djetinje propitkivanje i istraživanje, pronicljivost i žeđ za znanjem traje i dan danas.
Nisam sigurna u kojem sam točno trenutku odlučila posvetiti svoj život odgoju i obrazovanju djece, no drago mi je da jesam. Danas mogu reći kako vjerujem u ogroman potencijal svakog djeteta i u činjenicu da svako dijete uistinu može biti sukreator odgojno-obrazovnog procesa ako mu to omogućimo i podržimo ga. Vjerujem i da smo mi odrasli zaboravili kako je to biti dijete i koliko je svijet djeteta zapravo zabavan i pun čuđenja. Divim se dječjoj kreativnosti, nepatvorenosti i istinskoj želji da postanu i ostanu originalni, da budu važni, te vjerujem da svojim vođenjem kroz svakodnevne aktivnosti i zajedničko stvaranje to i podržavam.
Jednom gimnazijalka buntovnica, potencijalna pravnica i humanitarka, danas odgajatelj mentor, predavač na stručnim skupovima, voditelj engleskog programa, „teammate“ svojim kolegicama, radim u ovom vrtiću već 14 godina. U svom radu se vodim Reggio koncepcijom; vjerujem da je poticajno prostorno-materijalno okruženje jedan od ključnih preduvjeta za poticanje optimalnog dječjeg razvoja i da dijete ima „100 jezika“ ako ne i više. Malaguzzijeva pedagoška filozofija, kako je jednom i sam Loris rekao:"odražava ljepotu djeteta i sposobnost da se oblikuje vlastiti put kroz stvaranje“, dok je umjetnost „izraz dubokog poštovanja prema životu." Slobodno mogu reći da je Reggio koncepcija, između ostalog, oblikovala i mene i moju osobnost u profesionalnom aspektu, te mi pružila alate da svoje talente i ideje pretočim u stvarnost.
Tijekom svoje karijere redovito sam se stručno usavršavala te sam kroz profesionalni razvoj sudjelovala na brojnim županijskim, međužupanijskim i svjetskim znanstveno-stručnim konferencijama kao moderator i predavač.
- 2015. Agencija za odgoj i obrazovanje - Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (grad Zagreb, Krapinsko-zagorska županija, Sisačko-moslavačka županija, Karlovačka županija, Koprivničko-križevačka županija, Bjelovarsko-bilogorska županija, Varaždinska i Međimurska županija)
- 2016. Agencija za odgoj i obrazovanje - Implementacija Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje-primjeri dobre prakse (Vinkovci)
- Svjetska znanstveno-stručna online konferencija Refleksije suvremenih predškolskih kurikuluma za razvoj predškolske teorije i prakse u svijeti i Republici Hrvatskoj (Reggio, Te Whariki, Finski naionalni predškolski kurikulum)
- 2022. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija i predstavljanje knjige Što nas uči Reggio? prof. Edite Slunjski - izrada kratkog filma Reggio koncepcija kao inspiracija za kvalitetno slušanje djeteta
Također, u suradnji s prof. Slunjski, pisala sam članak za knjigu Izvan okvria - 3.1.6. Kreativnost kao okosnica oblikovanja odgojno-obrazovnog procesa te sam sudjelovala na predstavljanju i panel raspravi istoimene knjige.