Ptičice
- odgojiteljice: Ivana Kraljević i Lorena Žućko
- starija odgojna skupina u koju su uključena djeca u dobi od četiri godina i šest mjeseci do pet godina i šest mjeseci
RAZVOJNE ZADAĆE
Tjelesni i psihomotorni razvoj:
- poticanje razvoja pokretljivosti i tjelesnog držanja u prirodnim oblicima kretanja radi
poboljšanja razvoja motoričkih sposobnosti - pravilno sjedenje za stolom, stajanje naizmjenice na lijevoj/desnoj nozi, trčanje uz promjenu smjera, hodanje sa zadacima
- razvoj fine motorike baratanjem predmetima
- rezanje škaricama po liniji, šiljenje olovaka, nalijevanje iz vrča, otkapčanje i zakapčanje gumba, povlačenje patentnog zatvarača
- razvoj okulomotorike nizanjem, umetanjem, klasifikacijom sitnih predmeta
- pravilno držanje olovke, uspostavljanje lateralizacije
Govor, komunikacija, izražavanje i stvaralaštvo:
- razvoj govora – pravilna artikulacija glasova, prepoznavanje rime, sposobnost glasovne
analize - bogaćenje rječnika – širenje vokabulara, objašnjavanje značenja konkretnih i apstraktnih
pojmova - razvoj komunikacije – verbalizacija želja i potreba, korištenje složenih rečenica, prepričavanje nedavnih događaja i iskustava, razumijevanje redoslijeda događanja, pričanje priča u kojima se isprepleće stvarnost i mašta, slaganje rime, rješavanje problema s prijateljima korištenjem uvjeravanja i pregovaranja, traženje i davanje informacija te izražavanje mišljenja
- poticanje razvoja likovnog izražavanja (uvođenje novih medija, kombiniranje više slikarskih tehnika, korištenje različitih ploha), glazbenog stvaralaštva (stjecanje glazbenog iskustva, usvajanje glazbenog sadržaja putem glazbenih aktivnosti uklopljenih u igru, glazbeno izražavanje pjesmom i plesom, izvođenje igara s pjevanjem uz pravila) i dramsko-scenskog izražavanja (izvođenje dramskih igara, improvizacija, korištenje dramskih tehnika poput vođenih fantazija, ulaženje u uloge i dramski svijet, osmišljavanje i izvođenje predstava i procesnih drama)
Spoznajni razvoj:
- stjecanje pojmova i stvaranje veza među predmetima i pojavama – uočavanje zajedničkih svojstava, uočavanje i definiranje funkcije predmeta, svrstavanje predmeta i bića na osnovi jednog svojstva
- razlikovanje i imenovanje osnovnih boja, prepoznavanje ostalih boja
- uspoređivanje i imenovanje veličine i količine, imenovanje geometrijskih oblika
- razlikovanje prostornih odnosa te određivanje doba dana
- mehaničko brojanje bez pokazivanja do 20 i više, brojanje uz pravilno pokazivanje 5 predmeta
- slaganje predmeta po teksturi
- razvoj usmjerene pažnje, dulje koncentracije i pamćenja dosjećanje
- uočavanje problema u socijalnim situacijama i traženje rješenja
Socio-emocionalni razvoj:
- poticanje razvoja samoregulacije i nošenja s emocijama, osobito emocija ljutnje i straha, kao i nošenje s neuspjehom
- razvoj pojma o sebi – opisivanje sebe tjelesnim osobinama, oznakama posjedovanja i preferencijama
- poticanje samostalnosti i neovisnosti stvaranjem prilika za djetetovo preuzimanje inicijative i dovođenje aktivnosti do uspješnog završetka
- poticanje samostalnosti kod objedovanja postavljanjem stola i samostalnim stavljanjem hrane u tanjur; samostalno obavljanje higijene uz nadzor; samostalno odijevanje uz pomoć pri zakapčanju složenijih odjevnih predmeta
- razvoj kvalitetnih socijalnih interakcija i stvaranje prijateljstva
- poticanje suradničke igre i poštivanja unaprijed dogovorenih pravila